1.Asiakkaiden hankinta

  • perusohje: työhön eläytyminen antaa myyjälle kaksin/kolminkertaiset tulot
  • ole  aktiivinen kontaktoimaan asiakkaita
  • pidä hyvät nettisivut – jopa 60% päätöksistä tehdään nettisivujen perusteella (jos huonot nettisivut, tapaamisten saanti vaikeutuu)
  • lähes kaikki myynti perustuu asiakaskäynteihin. Puhelinkontakteissa pitää keskittyä asiakastapaamisten sopimiseen

2. Myyntiohjeita

  • kaiken myyntityön salaisuus on siinä että myyjä kykenee saamaan selville sen mitä asiakas todella tahtoo. Jos myyjä  pystyy tarjoamaan tämän, on hän erittäin vahvoilla.
  • valmistaudu tapaamiseen huolellisesti
  • aseta itsellesi tavoite neuvotteluille
  • voit myydä vain, jos olet itse vakuuttunut tuotteesta/palvelusta
  • muista asiat mistä aiot puhua
  • ota asiat keskustelussa johdonmukaisessa järjestyksessä esille
  • ole selkeä ja suora, esitä asiasi niin lyhyesti, nopeasti, selkeästi ja yksinkertaisesti kuin mahdollista
  • pysyttele asiassa
  • esitä kysymyksiä joihin vastapuolen on vastattava haluamallasi tavalla
  • kysymykset väitteiden asemasta auttavat teitä parantamaan myyntituloksia sekä saavat asiakkaat taipumaan
  • älä kiistä, intä, vaan kysele
  • jos et tiedä vastausta, älä arvaa
  • opi käyttämään maailman tehokkainta myyntisanaa MIKSI
  • selvitä mitä asiakas todella tahtoo
  • mikä on hänen oleellisin vastaväitteensä? Keskity siihen
  • jos asiakas sanoo, että hänellä on halvempia tarjouksia, voit vastata: emme myy halvinta hintaa, vaan parasta ja laadukkainta lopputulosta
  • herätä asiakkaasi luottamus (tämä on erityisen tärkeää kaukomailla)
  • säästäkää varsinaiset myyntivaltit keskustelun loppuun
  • esittäkää muuan tepsivät kysymys kuten ”miltä teistä nyt tuntuu?”
  • kuvaa kokonaisuus ja johdata asiakasta kaupan päättämisessä: ”Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa”