Etusivu  │  Usein kysyttyä

1.

Oletteko tavallinen henkilöstövuokrausyritys?

Emme ole. Keskitymme vientimyynnin ammattilaisiin, joilla on vahva osaaminen toimia Suomen ulkopuolella. Siksi henkilöstömme on valtaosin kotoisin Suomen ulkopuolelta.

Lisäksi toimintaideamme on kouluttaa henkilömme työnhakuvaiheessa ja sopimusaikana sparraamme niin työntekijäämme samoin kuin asiakastamme jotta asetetut tavoitteet saavutetaan. Lue lisää konseptistamme.

→ Takaisin kysymyslistaan

2.

Miten yrityksessänne toteutuu tasa-arvo?

Yrityksemme toimintaa ohjaa yhdenvertaisuus ja tasa-arvo on luonnollinen osa toiminta-ajatustamme.

→ Takaisin kysymyslistaan

3.

Miten saan lisättyä vientiä?

Myyntityö ratkaisee. Tänään myyntityö on osattava tehdä myös etänä ja tähän tehtävään saatte meiltä pätevän henkilön tai kokeneen vientipäällikön.

→ Takaisin kysymyslistaan

4.

Haluaisin viedä, mutta minulla ei ole riittävää kielitaitoa. Miten voisitte auttaa?

Meiltä löytyy monipuolista kielitaitoa eli kertokaa meille, mikä vientialue kiinnostaa ja saatte kielitaitoisen myyjän.

→ Takaisin kysymyslistaan

5.

Onko teillä tietoa viennin rahoituksesta?

Kyllä. Tarvittaessa hoidamme hakuprosessin puolestanne.

→ Takaisin kysymyslistaan

6.

Mitä voitte tarjota vientiyritykselle pandemian aikana?

Etämyyntiin ja digimyyntiin vientikoulutettuja kieli - ja kulttuuritaitoisia
vientiosaajia tai kokeneita vientipäällikköjä sekä vientikoulutusta henkilöstöllenne. Markkinatutkimus on ensimmäinen askel ja nyt on siihen hyvä aika! 

→ Takaisin kysymyslistaan

7.

Onko vientiosaajallanne sopiva tuoteosaaminen?

Mahdollisesti, mutta pääperiaatteemme on, että asiakasyrityksessä hän
perehtyy tuote- ja palveluosaamisen vientimyynnin mahdollistamiseksi.
Myyntiosaaminen on hänen tärkein taitonsa.

→ Takaisin kysymyslistaan

8.

Miten hoidatte työnantajavelvoitteet?

Sopimusaikana olemme myyntihenkilön työantaja ja vastaamme työnantajan velvollisuuksista.

→ Takaisin kysymyslistaan

9.

Kuka hakee ja hoitaa työluvat?

KV-osaajamme itse. Työnantajana avustamme tarvittaessa.

→ Takaisin kysymyslistaan

10.

Montako vuokrasopimusta olette saaneet?

Tähän mennessä 15 vuokrasopimusta.

→ Takaisin kysymyslistaan

11.

Montako vientiosaajaa on työllistynyt asiakasyrityksissänne?

14 vientiosaajaa.

→ Takaisin kysymyslistaan

12.

Miten pitkä voi olla vuokra-aika?

Vuokra-aika on yleensä 6 kk tai 12 kk. Lyhyempi vuokra-aika voidaan sopia, jos osaajamme asuu samalla paikkakunnalla kuin asiakkaamme.

→ Takaisin kysymyslistaan

13.

Onko vuokraaminen kallista ja sisältyykö sopimukseen riski?

Väitämme, että vuokrakulumme ovat alempia kuin asiakkaamme maksamat palkkakulut omille vientimyyjilleen. Vuokrakulujen 50% kattamiseksi yritys voi hakea esim. ELY-keskuksen kehittämisavustusta (avustamme tarvittaessa hakuprosessissa, lisää tietoa "apua viennin rahoitukseen").

Tarjoamme siis yrityksille riskittömän mahdollisuuden eli tutustumisen vientihenkilöön vuokrasopimuksen aikana ennen palkkausta.

→ Takaisin kysymyslistaan

14.

Milloin vientiosaajanne saavat kauppaa?

Potentiaaliset asiakkaat selviävät osaajamme tekemällä markkinaselvityksellä tai jo yrityksessä olevasta asiakasrekisteristä.

Kauppa on riippuvainen asiakkaan arvostuksesta myytävää tuotetta/palvelua kohtaan (esim. laatu, hinta ja toimitusaika), mutta osaajamme saavat nopeasti selville asiakkaan vaatimukset ja mikäli ne täyttyvät, kauppaa saattaa syntyä jo vuokrasopimuksen aikana.

→ Takaisin kysymyslistaan

15.

Löytyykö teiltä kokeneita vientihenkilöitä?

Löytyy yli 20, joista osa asuu Suomessa ja osa ulkomailla. Tutustu kokeneisiin vientipäälliköihimme.

→ Takaisin kysymyslistaan

16.

Löytyykö teiltä muita vientipalveluita?

Kyllä löytyy:

- Markkinatutkimus paikallisen henkilön suorittamana
- Vientikartoitukset
- Messuprojekti kohdemaassa
- Vientimyynti
- Jälleenmyyjien hankinta
- Jälleenmyyjäverkoston aktivointi
- Tuontiapua

Tarkempia tietoa vientitukipalveluistamme.

→ Takaisin kysymyslistaan

17.

Mikä on lupauksenne asiakkaalle?

 - Ajan- ja rahansäästöä rekrytoinnissa
 - Lisää myyntiä ja kasvu-mahdollisuuksia
 - Rahanarvoista investointia kasvulle
 - Lisää kilpailuetua ja brändin tunnettuutta

Tarkempia tietoa arvolupauksestamme.

→ Takaisin kysymyslistaan

18.

Mikä on yrityksenne tausta?

Yrityksen perustaja Lauri Karppanen on taustaltaan koneinsinööri.

Työskennellessään vientimarkkinointitehtävissä 25 vuoden ajan Suomessa ja Saksassa Lauri havaitsi, ettei suomalaisia tuotteita ollut juurikaan tarjolla Keski-Euroopassa. Asian korjaamiseksi hän alkoi suunnitella, miten suomalaiset pk-yritykset voisivat paremmin viedä tuotteitaan.

Ratkaisu löytyi 2010 alussa jolloin hänellä tuli ajatus kansainvälisten opiskelijoiden vientikouluttamisesta vientiyritysten myynnin edistämiseen. 
Käytyään neuvotteluita oppilaitosten kanssa hän perusti 2012 yrityksen Viennin Kauppahuone FESH. Yrityksen konsepti pilotoitiin seuraavana vuonna eräässä ammattikorkeakoulussa.

→ Takaisin kysymyslistaan

19.

Mistä löytyvät ja miten valitaan vientikoulutettavat henkilöt?

Meidät tuntevat monet ulkomaalaiset henkilöt, jotka ovat kuulleet suosituksia vientikoulutuksistamme ja sitä seuraavasta mahdollisesta työpaikasta vientiyrityksessä.

Kun koulutusaika on tiedossa lähetämme heille ja rekisterissämme oleville osaajille sopimusehdotuksen, koska he maksavat koulutuksestamme.

Kun saamme osaajan CV:n ja mikäli se on mielestämme ok, lähetämme hänelle vientitehtävissä toimijan vaatimuslistan. Mikäli henkilö kertoo, että hän täyttää nämä vaatimukset haastattelemme hänet. 

 Varmistamme näin, että hän on lähtökohtaisesti vientitehtäviin soveltuva.

→ Takaisin kysymyslistaan

20.

Kuka hakee ja hoitaa työluvat?

KV-osaajamme itse. Työnantajana avustamme tarvittaessa.

→ Takaisin kysymyslistaan

21.

Mitä tapahtuu vientikoulutuksen jälkeen?

Päivitämme vientikouluksemme hyväksyttävästi suorittaneiden henkilöiden perustiedot nettisivulle. Aloitamme markkinoinnin konseptillamme.
 
Kun vierailemme vientiyrityksissä tai kun saamme tietoa yritysten vientitarpeista, sovimme asiakasyrityksen kanssa valittujen henkilöiden haastattelut. Kun asiakkaamme on suorittanut osaajiemme haastattelun, lähetämme valitun osaajan osalta vuokrasopimusehdotuksen asiakkaalle ja työsopimusehdotuksemme osaajalle.

Kun sopimukset on tehty, voi osaajamme aloittaa tehtävät asiakkaamme luona tai etänä.

→ Takaisin kysymyslistaan

22.

Mahdolliset lisäkysymykset

Ota yhteyttä meihin.

→ Takaisin kysymyslistaan