UUTISET ⎮ 18.04.2017 ⎮ FESH
- Määritä yrityksen tavoitteet ja uskalla asettaa ne korkealle.
- Selvitä yrityksen valmiudet vientiin kuten taloudelliset voimavarat ja tuotteet.
- Tee vientisuunnitelma ja päivitä sitä myöhemmässä vaiheessa
- Paranna ja yhdenmukaista markkinointimateriaalit, kuten logo, nettisivut, käyntikortit ja esitykset.
- Investoi tuotantokapasiteettiin sekä – henkilöstöön ja myyntiin ja markkinointiin.
- Ole valmis ottamaan riskejä, ulkopuolista rahoitusta/vakuuksia ja asiantuntijapalveluja.
- Etsi potentiaalisia asiakkaita teettämällä markkinatutkimus.
- Tunne kilpailijat, niiden tuotteet / palvelut, niiden tekniikka, niiden hinta, jne. Arvosta, jos he tekevät jotain parempaa kuin sinä.
- Mieti, miten voisit parantaa omia tuotteita tai palveluja asiakastarpeiden tyydyttämiseksi.
- Jos hankit jakelijoita, varmista että ne ovat päteviä myymään tuotteitasi.
- Mitä kauemmas menet, sitä tärkeämmäksi edustajat tai agentit tulevat.
- Älä aliarvioi pieniä asiakkaita. Monissa tapauksissa yritykselle on parempi ottaa 10 pientä asiakasta kuin ottaa yksi iso.
- Osallistu kokouksiin ja näytä aina innostuksesi edustamaasi yritykseen. Älä koskaan näytä olevasi epätoivoinen myyjä!
- Kerro yrityksesi työntekijöille, mitä olet tekemässä kansainvälisillä markkinoilla. Pidä heidät aina ajan tasalla. Näin he sitoutuvat yritykseesi ja tekemiseensä.