UUTISET
Uusimmat uutiset ja ajankohtaiset kirjoitukset
UUTISTEN OTSIKOT 2016
1.Asiakkaiden hankinta perusohje: työhön eläytyminen antaa myyjälle kaksin/kolminkertaiset tulot ole aktiivinen kontaktoimaan asiakkaita pidä hyvät nettisivut - jopa 60% päätöksistä tehdään nettisivujen perusteella (jos huonot nettisivut, tapaamisten saanti vaikeutuu) lähes kaikki myynti perustuu asiakaskäynteihin. Puhelinkontakteissa pitää keskittyä asiakastapaamisten sopimiseen 2. Myyntiohjeita kaiken myyntityön salaisuus on siinä että myyjä kykenee saamaan selville sen mitä asiakas todella [...]
On ymmärrettävä kohdemarkkinan kulttuuria, jotta asiakassuhteet kehittyvät myönteisesti. On muistettava mm. seuraavat asiat: Kansalliset vapaapäivät. Ota selvää milloin asiakasmaissa vietetään kansallisia vapaapäiviä joita ei vietetä Suomessa. Työkulttuurien erovaisuudet: monessa länsimaisessa yrityksessä käytetään sanontaa ”time is money”, mutta monessa maassa liikekumppanin tuttavuuteen ja luottamuksen aikaansaamiseen pitää käyttää aikaa ennen kaupankäyntiä. Esim. Lähi-idän, Välimeren, Aasian ja Etelä-Amerikan maiden yritykset haluavat tehdä [...]
Kilpailu kansainvälisillä markkinoilla on kovaa. Hyvän tuotteen lisäksi menestykseen viennissä tarvitaan oikea tapa lähestyä asiakasta häntä kiinnostavilla argumenteilla. Tuotteen ominaisuudet ja sen tarjoamat edut ovat lähtökohta vientikaupassa, mutta asiakkaalle merkitsevää on saavuttaa hänen omat tavoitteensa, erityisesti rahalliset. Viennissä, niin kuin myös kotimaankaupassa tehokkain tapa saada asiakkaita ovat henkilökohtaiset asiakastapaamiset. Tästä syystä viennin asiakastapaamisia käsittelevässä luennossa [...]
Meidän sanotaan tulevan metsästä ja tämän sanotaan oleva syynä, ettei meillä ole markkinointi- ja myyntiosaamista. Onneksi tämä ei pidä aina paikkaansa koska esim. Pohjois-Savossa on tänään maailmanluokan vientiyrityksiä kuten Ponsse ja Genelec. Itsekin tulen Kainuusta ja olen päätynyt vientialan asiantuntijaksi ja yrittäjäksi. Suomalaisyrityksiltä toivotaan kasvua ja maailmanvalloituksia, mutta tilastojenkin valossa melko harva yrittäjä edes janoaa [...]
1. Miksi vienti ei vedä? Sen lisäksi, että maamme avainmarkkinat EU ja Venäjä ovat vaikeuksissa, on meillä parannettavaa nimenomaan markkinoinnissa. Yhteydenottoa uusiin vientiasiakkaisiin kartetaan ja toivotaan, että tilanne avainmarkkinoilla korjaantuisi. On hyvä muistaa, kilpailijat eivät todennäköisesti menettele samalla tavalla vaan he hakevat uusia asiakkaita jatkuvasti ja jos me emme tee vastaavasti, menetämme koko ajan lisää [...]
Tervetuloa Viennin Kauppahuoneen uusille verkkosivuille.